maanantai 28. marraskuuta 2011

Taas on vierähtäny pari viikkoa


Yks päivä menin rannalle hetkeks yksin käristyyn ja lukeen espanjaa. Olin siellä jo hetken ollu ja aloin suunnitteleen lähtemistä ku yht äkkii mun vieres oleva poikaporukka rupes nauraan ja osotteleen muhu päin. Olin ekaks iha et wtf mitä mä nyt muka tein mut sit tajusin kääntyy ympäri ja huomasin et joku vanha pummi makoili noin metrin päässä musta ja vaa tuijotti.  Aattelin et ok, sil on selvästi jotai ongelmii, ja olin niiku mitää ei ois tapahtunu, laitoin vaatteet päälle, ja keräsin kamani. Mun kengät oli ihan sen ihme pummihyypän vieres ja yks pikkunen niist jätkäporukan pojist tuli ja ojensi ne mulle ettei mun tarttenu niit itte hakee, mikä oli kyl kieltämättä aika sulosta :D Lähin sitte kävelee keskustaan päin mis mun oli tarkotus tavata yks kaveri ja hetken pääst huomasin et se pummi seuraa mua. Hidastin vauhtii sillee et se käveli mun ohi mut sitte seki tietty alko hidasteleen. Siin vaihees rupes kyl oleen jo vähä liian kummallista, mut mul oli onnee ku sellane iso hevarijätkä tuli pyörällä ja sano et oli huomannu et se pummi seuraa mua ja kysy et haluunko et se kävelee mun kaa vähä aikaa. Selväjärkinen hevari vs. ihme ongelmainen pummi? Eka vaihtoehto vei kyl voiton vaikkei sekää nyt välttämättä mikää paras mahollinen. Pummi säikähti ku tää mun uus kaveri vähä kävi jututtamassa sitä ja se hevarityyppi osottautu lopun kaiken ihan mukavaks juttukaveriks. Kerto et sil on suomalainen tuttu, jota ensin en kyl uskonu alkuunkaa mut muutaman päivän päästä tää suomalainen tyttö lisäs mut facebookissa, eli ilmeisesti jotkut chileläiset puhuu tottakin :P  Ja toi pummitapahtuma ei tosiaankaa oo ainoo outo asia mitä mulle on tääl tapahtunu, tuntuu et oon koko ajan ku joku Liisa ihmemaassa ku jatkuvasti tapaa entistäkin kummallisempia ihmisiä ja tilanteita. Mut ainaki tähänastisten kokemusten perusteella suurin osa chileläisistä on oikeesti tosi ihania ja auttavaisia ja koittaa aina huolehtii et mul on kaikki hyvin :)
Viime viikolla meillä oli kaks tanssinäytöstä sen mun ryhmän kans, toinen tiistaina ja toinen lauantaina. Se tiistain juttu ei ollu mitenkää hirveen iso, ja meijän eka esiintyminen sillä koreografialla, mut iha kiva oli kumminki päästä esiintyyn. Aluks siinä oli sellane about 5minuttin improvisoiti osuus mitä kyl vähä jännitin ku mulle on oikeestaan aina suoraan kerrottu mitä pitää tehä mut ku vaa uskalsi heittäytyy nii kyl seki sitte meni hyvin ja oli tosi kivaa! Lauantaina sitte avattiin meijän toisella numerolla sellanen naapurikaupungin tanssitapahtuma, missä oli kaiken ikäsiä ja tasosia tanssijoita. Oli kivaa osallistuu avausnumeroon ja toi on koreogrefia mist oikeesti tykkään tosi paljon. Kaikilla oli päällä hyvä fiilis ja palautteen perusteella se kans välitty yleisölle. Koitan jostain metsästää videoo tosta esiintymisestä, toivotaan et jollai olis se:) Nyt sitte tällä viikolla alotettiin ideoimaan seuraavaa projektia, ja vaikuttais siltä et sen teemana ois turhautuminen. Tai siis et meijän pitää jokaisen miettii mikä asia ajaa meijät raivon partaalle ja turhauttaa tosi paljon ja miten siitä selviää, ja niitten ajatusten pohjalta lähetään rakentamaan koreogrefiaa. Ja mullehan tää tällä hetkellä sopii ku nenä päähän, koska tää vaihto oppilaana olo välillä tosiaankin on aika turhauttavaa…

Random välikommentti: sain vähä aika sitte tietää et jotku mun chileläiset kaverit lukee mun blogitekstei google translaten avulla, ja välil on tosi outoo kirjottaa ku muistan sen :D
Yks päivä viime viikolla lähettii Simonen kans maman mukaan Santiagoon ku sil oli siel oppitunteja, ja minä ja Simone kulutettiin aikaamme shoppailemalla sellasella isolla ja halvalla Patronato- nimisellä alueella. Siel oli myynnissä kyllä kaiken näköstä ja laatusta tavaraa, mulle tarttu mukaan lähinnä vaatteita. Siellä siis vierähti pyöriessä monen monta tuntia ja välillä pidettiin tauko ja täytettiin vatsamme completoilla, joka on tosi yleinen pikaruoka täällä. Vähä niinku hodari, mut siin on paljo enemmän tavaraa: nakki, tomaattia, avokaadoo ja majoneesia ja joskus kans sipulia. Se on tosi hyvää mut tajuttoman hankala syödä ilman et on vähintäänki koko suun ympärys ja nenä siinä avokadotahnassa :D

Mitäs muuta on tapahtunu.. Oon tanssinu ja surffaillu lisää ja kesäks suunnittelen hankkivani kortin kuntosalille mis mun sisko käy minkä pitäs olla hyvä. Ja yks päivä kattelin jotai ohjelmaa (Hannah Montana tai joku sen tapanen) disney chanelilta ton mun siskon tytön kans ja huomasin et mähä ymmärrän melkee kaiken mitä ne puhuu!! Woow edistyn:P Ja yks päivä saapu taas paketteja Suomesta!<3 toisessa luki että avaa heti, minkä paperit revin kyllä auki aika nopeesti, mut toisen kans pitää odottaa jouluun! :((




Tällästä paljastu äidin kokoomasta joulunodottelupaketista :)

Viime viikonloppu ei sitte ollukkaa mitenkää ihmeellinen, molempina päivinä lähin kyl ulos mut oli vähä kaiken näkösii ongelmii ja mutkii matkassa. Hengissä kumminki vielä ollaan ja terveenä. Perjantaina tosin koin ilosen yllätyksen ku lähin ulos mekossa joka oli Suomessa just napakka, etten ois voinu ola yhtää lihavampi ja viel pystyin hyvin puhee sen päälle:) eli en oo lihonnu wooooooooooooow!! Ahaha:D Nii monet mun kaverit nimittäin on lihonnu vaihos et pidin sitä enemmänki sääntönä ku poikkeuksena..
Täl viikol sitte tiedossa joku luokkaretken tapanen ja valmisteluu rotariesitystä varten, mikä pitäs pitää orientaatiossa tulevana viikonloppuna. Ja espanjaks kaikki!! Pitää valmistella hyvin, hahaha :D Ja sitte sieltä orientaatiosta lähetäänki suoraan sinne Patagonian reissulle mitä oon oottanu tosi paljon, aijon ottaa hirrrrrveesti kuvia! Näihin tunnelmiin tällä kertaa, ootte rakkaita!<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti